Siapa yang tidak tahu untuk apa dia perlu MATI maka dia tidak layak untuk HIDUP !!

Laman Web Rasmi Parti

Laman Web Rasmi Parti
Sila klik Gambar

Followers

Tuesday, December 29, 2009

ISLAM SEBAGAI PEMIMPIN..-TOK GURU


"Menarik berita hari ini kenyataan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Menteri Besar Kelantan berkenaan bukan melayu islam layak menjadi Menteri Besar.

KOTA BHARU: Kerajaan Pas Kelantan sedia meminda undang-undang tubuh negeri itu bagi membolehkan bukan Melayu beragama Islam dilantik sebagai Menteri Besar Kelantan.
Menteri Besar, Datuk Nik Aziz Nik Mat, berkata undang-undang tubuh negeri dibuat sebelum ini boleh diubah kerana apa yang penting ialah dasar Islam yang utamakan keadilan kepada semua dapat dilaksanakan.
"Dasar Islam ialah dia (bukan Melayu) mesti beragama Islam dan berakhlak baik, cukuplah (layak untuk dilantik sebagai Menteri Besar Kelantan), tak kira bangsa apa.

(http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Tuesday/Nasional/20091228234935/Article/index_html)

Satu perkataan keluar dari mulut TGNA maka bertubi tubilah kenyataan dari anak bilis umno yg beranggapan kenyataan TGNA itu tidak layak dikeluarkan.

KUALA LUMPUR 28 Dis. - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dianggap sanggup menggadai maruah apabila bersedia menggubal undang-undang bagi membolehkan orang bukan Melayu juga menerajui negeri itu.

Prsiden Persatuan Anak-Anak Kelantan Darul Naim (Pakatan), Datuk Dr. Noordin Ab. Razak menegaskan, pihaknya menentang sekeras-kerasnya cadangan itu dan yakin ia juga dikongsi bersama oleh majoriti rakyat negeri itu terutamanya Melayu Islam.

Menurut beliau, cadangan itu adalah amat tidak logik dan tidak masuk akal memandangkan majoriti penduduk Kelantan adalah Melayu.
Noordin juga mengingatkan Nik Abdul Aziz supaya sedar dengan amanah yang diberikan oleh rakyat dan tidak seharusnya membiarkan diri serta kerajaan yang dipimpinnya terus dipergunakan oleh pihak lain yang berkepentingan.
(http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1229&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_04.htm)

Walhal umno mudah lupa seperti apa yang dikatakan oleh Tun Dr Mahathir "melayu mudah lupa"...betul Tun..Melayu mudah lupa kenyataan Tun ini.

PUTRAJAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, sesiapa saja, baik Melayu atau bukan Melayu, boleh menjadi Perdana Menteri Malaysia asalkan dia Bangsa Malaysia. Bekas Perdana Menteri itu berkata, undang-undang negara ini menetapkan bahawa siapa saja boleh menjadi Perdana Menteri tetapi dia mestilah pemimpin sebuah parti yang mendapat sokongan majoriti. Jika kita cakap mengenai PM bukan Melayu, kita dianggap bersifat perkauman.
(http://anggunayu.com/article.php?323179+Dr.-M:-Siapa-saja-boleh-jadi-PM-asalkan-Bangsa-Malaysia)

2 pendapat yang berbeza memilih pemimpin dalam sebuah negara bernama Malaysia. TGNA menitik beratkan Islam tak kira dari bangsa mana sekali pun untuk menjadi pemimpin. Tun Mahathir hanya memilih bangsa tanpa mengambil kira dari sudut agama.

Sebagai menyokong kenyataan TGNA, penulis merumuskan negara ini boleh dipacu oleh mana mana bangsa yang beragama Islam,berakhlak mulia mengutamakan agama Islam. Selepas agama barulah bangsa. Hidup kita berkiblatkan kaabah, hidup kita mati kita hanya kerana Allah.

http://talikasutkayu-talikasutkayu.blogspot.com/"

No comments:

Post a Comment